2020-06-08
Att stärka kundnöjdheten har blivit en allt viktigare fråga för energibranschen. Vi frågade fyra energibolag hur de arberar för att stärka sina kundrelationer.
Av Ann-Sofie Borglund fredag 8 maj 2020
I Borås ligger världens första fossilfria bussfabrik. En bidragande faktor till att Volvo Bussar lyckats med d...
Av Marie Kofod-Hansen fredag 8 maj 2020
Jönköping Energis värmekunder är nöjdast i landet enligt Svenskt Kvalitetsindex mätningar. En viktig faktor ba...
Av Malin Age måndag 4 maj 2020
Mer motion och billgare el. Familjen Norgren får en win-win-situation genom Boo Energis hälsoapp.
Av Malin Age tisdag 28 april 2020
Energibranschen ligger sällan i topp på listor som mäter kundnöjdhet. Men nya tider stundar. Nu är det dags at...
Av Marie Kofod-Hansen tisdag 21 april 2020
Kundens bästa genomsyrar företagsandan på Skellefteå Kraft. Företaget har jobbat målmedvetet med kundprocesser...
Av Johan Wickström onsdag 25 mars 2020
Landets elbilspark kan bli en effektreserv som kan stabilisera elsystemet. Det är bara en av många nya möjligh...
Av Johan Wickström måndag 23 mars 2020
Ökade krav på fakturor och avtal och tydligare regler kring elnätsföretagens roll på marknaden. Det blir många...
Av Linus Olin fredag 20 mars 2020
Den milda och blåsiga vintern har lett till rekordlåga elpriser. Och under februari blev det för första gånge...
Av Johan Wickström onsdag 18 mars 2020
Effektbristen har blivit ett mantra i energidebatten. Men lösningen är kanske enklare än många tror. I Björkli...