Av Lars Bärtås den 6 juli 2020
Riskabla kabeldragningar, obehöriga installatörer och bristfällig dokumentation. En ny undersökning visar att...
Av Carl Johan Liljegren den 6 juli 2020
Kombinationen globalt överutbud och coronapandemi har fått oljepriset att kollapsa. Vad händer med priset på s...
2020-06-08
Att stärka kundnöjdheten har blivit en allt viktigare fråga för energibranschen. Vi frågade fyra energibolag hur de arberar för att stärka sina kundrelationer.
Av Ann-Sofie Borglund den 8 maj 2020
I Borås ligger världens första fossilfria bussfabrik. En bidragande faktor till att Volvo Bussar lyckats med d...
Av Marie Kofod-Hansen den 8 maj 2020
Jönköping Energis värmekunder är nöjdast i landet enligt Svenskt Kvalitetsindex mätningar. En viktig faktor ba...
Av Malin Age den 4 maj 2020
Mer motion och billgare el. Familjen Norgren får en win-win-situation genom Boo Energis hälsoapp.
Av Malin Age den 28 april 2020
Energibranschen ligger sällan i topp på listor som mäter kundnöjdhet. Men nya tider stundar. Nu är det dags at...
Av Marie Kofod-Hansen den 21 april 2020
Kundens bästa genomsyrar företagsandan på Skellefteå Kraft. Företaget har jobbat målmedvetet med kundprocesser...
Av Johan Wickström den 25 mars 2020
Landets elbilspark kan bli en effektreserv som kan stabilisera elsystemet. Det är bara en av många nya möjligh...
Av Johan Wickström den 23 mars 2020
Ökade krav på fakturor och avtal och tydligare regler kring elnätsföretagens roll på marknaden. Det blir många...